Dikt

Spegel, spegel på väggen där,
säg mig du vad skönhet är.
Ska man se ut som en pinne och känna sig inne?
Ska man tro att man é cool bara för att man köpt ny kjol?
Läppstift, mascara och kajal vi har för stora skönhetsideal.
Varför få skuldkänslor stora, och bli kallad hora.
För att man ser ut så man gör och beter sig som man bör?
Tjejer sminkar sig i hopp för att en snygg kille skall dyka opp.
Killar borde titta vad som finns inuti och få reda på allt det sköna där inne i.
Nej, skönhet är vad som finns inuti.
Resten kan man skita i.
Spegel, spegel på väggen där,
jag vet nog vad skönhet är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här! Jag orkar inte med massa reklam kommentarer men skriv gärna din blogg adress gillar jag bloggen så kommer jag följa den med bloglovin, du behöver inte be mig. =^_^= kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0