Just Look In The Mirror, Look In The Mirror

En del har nog rätt.
Är det nåt vi lärt så är det att vi är vägledda.
Och tecknen visar alltid vägen.
Frågan är bara var man börjar leta.
Tecken kan vara bra eller dåliga, men de bör aldrig ignoreras.
Tecken betyder inte alltid det vi tror.
De kan vara förvirrande.
Särskilt i dagens värld.
Vi blir ständigt bombarderade med dem.
Men det är ändå upp till oss att tolka dem så gott vi kan.
Tyvärr kan det vara frustrerande att vänta på rätt tecken.
Och därför måste man ibland hjälpa tecknen på traven.
Å andra sidan kommer vissa tecken till en fas man inte vill.
När man har bråttom får man inte vara för kräsen.
Så länge det slår lite gnistor får det duga.
Lyckligtvis är inte varje gnista positiv.
På det stora hela taget brukar olika tecken ta ut varandra.
Står det stängt på ett ställe, står det välkommen på ett annat.
Ibland är tecknen så tydliga att endast en idiot missar dem.
Och jag är ingen idiot.
Det är inte lätt att påbörja nya liv, följa nya tecken.
Särskilt inte när de gamla står i vägen.
Tecken kan komma när som helst och hur som helst.
Men när det kommer följer man det, även om det innebär fara.
Ibland är tecknen lätta att missa, men om man har tur och ser dem för de en i rätt riktning.
Men om man missar dem kan man få sota för dem.
Riktigt ordentligt.
Ibland leder tecken en på underliga vägar.
Sällan dit man trodde, alltid dit man hör hemma.
För egen del upptäckte jag, precis som Alice i underlandet,
Att tecken ibland leder en tillbaka dit man en gång började.
Förändrat?annorlunda, men hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här! Jag orkar inte med massa reklam kommentarer men skriv gärna din blogg adress gillar jag bloggen så kommer jag följa den med bloglovin, du behöver inte be mig. =^_^= kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0