Musikens Hemlighet

Hitta en dikt jag skrev för ett tag sen som jag ville lägga upp i min blogg:


Klockan tickar sakta men säkert neråt, snart händer det.
Jag känner att det snart är dags nu.

Jag öppnar ögonen och tittar på mig själv i spegeln, jag frågar:
Vad ser jag?

Jag öppnar munnen för att svara, men inget ljud kommer.
Men hjälp vad är det jag ser?

Jag beskriver det med en tanke, tänkte jag.
Men jag kan inte sluta tänka på klockan som tickar.

Jag vänder mig om och kollar ut genom fönstret.
Regnet smattrar mot rutan, det är skönt att se att det som lever finns kvar.

Jag hör en telefon ringa och undrar vem det är.
Samtidigt börjar en musik spela.

Jag struntar i telefonen och lyssnar på musiken.
Jag följer efter ljudet för den tycks gå rakt in i mitt hjärta.

Jag vart glad när jag hörde vad det var för musik.
Jag hörde och kände den inom mig.

Jag börja dansa och sjunga med till musiken.
Det var magi med mig.

Musiken kan aldrig svika mig.
Den är mitt liv, Den är den ända som kan hela mitt brutna hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här! Jag orkar inte med massa reklam kommentarer men skriv gärna din blogg adress gillar jag bloggen så kommer jag följa den med bloglovin, du behöver inte be mig. =^_^= kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0