Lite ilska, sorg o glädje förstårs

Moshi Moshi!

Ida vakna man upp av kramp i magen o ont i handen, yes awsome, gick upp o lekte lite me kira, ringde mor min.
Försökte väcka Simon tog dryga 30 minuter kanske innan han kom upp på fötter.

Simon drog iväg till ica o ja gick in o duscha och gjorde mej i ordning, började packa väskan o såna små saker.
Sen kom simon tbx, vi satt o prata o spela lite smått, sen var det dags för mej att dra men ner till stationen.
skulle me 16.30 tåget till norrköping.

kommer till Sj tåget e inställt står det, går in i affären o frågar vad som hänt, om det kommer någon extra buss ir tåg. får till svar din biljetter funkar på nästa tåg. både ja o personen bakom mej blev arg, hon tyckte sj kunde dö, ja måste säga ja håller me, dom kan köra upp sina tåg i röven, så dålig service och inte nog me det tåget som ja skulle ta sen som gick 16.58 kommer in på stationen 17.20. ja kan säga att ja var fly förbanad hade lust att gå o dräma till någon men blev massa elaka ord o kommentarer i telefonen när ja stod o prata me mor min.

Till slut kom ju iaf tåget o resan mot norrk börja, kommer entligen in o i norrk 17.40 men helt plötsligt stannar tåget som tydligen fick ett stop ljus. Tänkte nu fan får inte mina glasögon får leva me denna huvudvärk, kände mej ledsen o väldigt kissnödig, suck. kommer iaf in på stationen strax innan 17.50 möter mormor o vi halv springer upp till Glasögon magasinet som ligger ca 10 min från station, han precis innan dom stängde så ja fick mina nya fina glasögon, äntligen lite glädje, lite tur i oturen.

Sen tog mormor o ja en promenad upp till stan, går in på apoteket för att hämta ut min p-stav o sen gick vi o kolla i lite olika affärer. såg att en ny glasögon affär hade öppnat. kanske tar en sväng på stan i morgon.
Sen åkte vi iaf hem. gick upp till mormor en snabbis innan ja äntligen kom hem till mor.
Fick föresten en grön jacka av mormor me, stor en måste ja säga. haha men den verka varm så den blir nog jätte bra.

Nu sitter ja här o snackar me simon på skype, raida lite icc förut, tyckte det gick väldigt bra inte så mkt lagg som ja trodde det skulle vara så det var positivt, har även ätit lite godis som mamma köpt, jummy och så dricker ja massa sockerdricka för min onda hals.

Men ja nu har ja inte mer att säga förtillfället ska väl lägga mej o titta på nått. så hörs vi i morgon.

Chu Hachi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här! Jag orkar inte med massa reklam kommentarer men skriv gärna din blogg adress gillar jag bloggen så kommer jag följa den med bloglovin, du behöver inte be mig. =^_^= kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0