Härliga katt citat.

Tycker även dessa citat passar bra in på mig:P Mjau =^_^=
  • katter är mystiska, eleganta, vackra. Katter är löjliga, oförutsägbara ... och otroligt olydiga. Älskar dem de väljer att älska. Katter är de dom bestämmer sig för att vara.
  • om en katt vill ha något ge den det! livet blir enklare på så sätt.
  • en katt har ett väldigt stort ordförråd men vi är för dumma för att förstå.
  • en katt delar gärna säng med dig så länge du ligger stilla och inte andas för tungt.
  • det du aldrig glömmer är en liten katt som sträcker sig efter dig och ber dig att ta hand om den.
  • vem behöver en tv när det finns en kattunge i närheten?
  • en hund som har haft sönder något är full av ånger och ursäkter. en katt svär på att den aldrig ens var i närheten.
  • en valp gillar när man skrattar åt den. men en kattunge blir dödligt sårad.
  • en hund skulle desperat söka efter bollen du kastade iväg. en katt skulle be dig att hämta den själv.
  • en katt kan koppla bort hjärnan och koppla på autopiloten.
  • människor attraheras av katter eftersom de är våra motsatser - självständiga, eleganta, avslappnande och trygga.
  • en katt kan prata om den vill. men det vill den inte.
  • en katt som tjurar är riktigt sur.
  • runda dimblå ögon stirrar intensivt. älska mig, säger de, släpp in mig i ditt liv - så att jag kan börja ta över hela din existens.
  • det finns tysta, blyga och väna kattungar samt roliga, djärva och fräcka. och alla är vackra. och alla behöver en människa som tycker att de är finast i hela världen.
  • en del av nöjet med att leva med en katt är att du aldrig upptäcker alla dess hemligheter.
  • vi söker skönhet, balans, charm, elegans. Det gör inte katten. Den har det redan.
  • sätt dig vid fönstret med din katt och lär dig att se!
  • jag tror inte att uttrycket "koppa av" var uppfunnet innan katten upptäcktes.
  • om en katt har bestämt sig för att älska dig är det mycket lite du an göra åt det. Den sjunger, den smeker, den gnider nosen. den slickar och river försiktigt i ditt hår.
  • det är en vänlig katt, som avgudar följande; buffa med huvudet, gnida med nosen, slicka pälsen och lägga sig på rygg. den trampar med framtassarna och kräver uppmärksamhet och vill bli kliad på magen.
  • så härligt det är att leva med en katt - en katt söker inte perfektion, bara mat, skydd, en famn när den behöver den och någons om är skicklig på att smekas.
Den sista stämmer bäst in på mej:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här! Jag orkar inte med massa reklam kommentarer men skriv gärna din blogg adress gillar jag bloggen så kommer jag följa den med bloglovin, du behöver inte be mig. =^_^= kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0